Gear Shift Selector Honda Accord 1991

Read More

Timing Belt Honda Civic 1984




Read More

ระบบเกียร์อัตโนมัติ





เกียร์อัตโนมัติคือกลไกหรือ ชิ้นส่วนเครื่องจักรกลที่ซับซ้อนมากที่สุดในรถยนต์ของวันนี้ เกียร์ อัตโนมัติมีระบบกลไกระบบไฮโดรลิก, ระบบไฟฟ้าและการควบคุมคอมพิวเตอร์ทั้งหมดทำงานร่วมกันเป็นชุด แทบไม่มีใครสังเกตจนกว่าจะมีปัญหา บทความนี้จะช่วยให้คุณเข้าใจแนวคิดที่อยู่เบื้องหลังสิ่งที่จะไปในภายใน เทคโนโลยีเหล่านี้และสิ่งที่จะเข้าสู่การซ่อมนั้นมีอะไรบ้าง

การส่งกำลังคืออะไร

ชุดส่งกำลังเป็นอุปกรณ์ที่เชื่อมต่อกับด้านหลังของเครื่องยนต์และส่งกำลังจากเครื่องยนต์ไปยังล้อรถยนต์เครื่องยนต์ทำงานที่ดีที่สุดที่ RPM (รอบต่อนาที) และช่วงนั้นเป็นงานการส่งของเพื่อให้แน่ใจว่ากำลังถูกส่งไปยังล้อขับ ขณะเดียว กันก็รักษาเครื่องยนต์ที่อยู่ในระดับที่พอดี ในเกียร์แรกของเครื่องยนต์จะหมุนเร็วขึ้นมากเมื่อเทียบกับล้อขับในเกียร์สูงในขณะ ที่เครื่องยนต์ทำงานเป็นปกติ แต่ิรถยนต์อาจจะเคลื่อนที่ไปไกลเกินกว่า 70 ไมล์ต่อชั่วโมง นอกจากเกียร์ไปข้างหน้าต่างๆนอกจากนี้ยังมีการส่งผ่านตำแหน่งที่เป็นกลางซึ่ง disconnects เครื่องยนต์จากล้อไดรฟ์และกลับซึ่งทำให้เกิดการขับเคลื่อนเพื่อเปิดในทิศทาง ที่ตรงข้ามช่วยให้คุณสามารถกลับขึ้น และสุดท้ายมีคือตำแหน่ง Park ใน ตำแหน่งนี้สลักกลไก (ไม่แตกต่างจาก deadbolt ล็อคประตู) จะถูกแทรกเข้าไปในช่องในเพลาออกเพื่อล็อคล้อไดรฟ์และให้แยกจากเครื่องยนต์ ซึ่งจะช่วยป้องกันไม่ให้รถไถลไป






มีสองประเภทพื้นฐานของเกียร์อัตโนมัติขึ้นอยู่กับว่ายานพาหนะเป็นไดรฟ์ล้อหลังหรือล้อหน้าในรถยนต์ขับเคลื่อนล้อหลัง ตัวส่งกำลังส่งมักจะติดตั้งที่ด้านหลังของเครื่องยนต์และอยู่ภายในศูนย์กลางของ floorboard คันเร่งพร้อมกับตำแหน่ง เพลาขับเชื่อมต่อด้านหลังของการส่งผ่านไปยังไดรฟ์สุดท้ายซึ่งตั้งอยู่ในเพลาหลังและใช้ในการส่งกำลังไปยังล้อหลัง การส่งกำลังในระบบนี้สามารถส่งต่อที่ง่ายและตรงไปจากเครื่องยนต์ผ่านการ แปลงแรงบิดจากนั้นผ่านเพลาส่งและไดรฟ์จนกว่าจะถึงไดรฟ์สุดท้ายซึ่งจะมีการ แยกและส่งไปยังสองล้อหลัง




 


ในรถยนต์ขับเคลื่อนล้อหน้า, การส่งกำลังจะถูกรวมไว้ในที่เดียวกัน มักจะมีไดรฟ์สุดท้ายเพื่อสร้างสิ่งที่เรียกว่า transaxle เครื่องยนต์ในรถยนต์ขับเคลื่อนล้อหน้ามักจะติดตั้งในรถด้านข้างกับ transaxle ซ่อนตัวอยู่ภายใต้ไว้ด้านข้างของเครื่องยนต์หันหน้าไปทางด้านหลังของรถ เพลาหน้าจะเชื่อมต่อโดยตรงกับ transaxle และให้กำลังขับแก่ล้อหน้า ในตัวอย่างนี้กำลังจากเครื่องยนต์ผ่านการแปลงแรงบิดไปยังโซ่ขนาดใหญ่ที่จะ ส่งกำลังผ่านเลี้ยว 180 องศาเพื่อการส่งผ่านที่เป็นทางด้านเครื่องยนต์ จากนั้นกำลังมีการกำหนดเส้นทางการส่งผ่านไปยังไดรฟ์สุดท้ายซึ่งจะมีการแยกและส่งไปยังสองล้อหน้าผ่านเพลาขับ

ส่วนประกอบหลักของเกียร์อัตโนมัติรวมถึง :

* ชุดเกียร์ดาวเคราะห์ ที่มีระบบกลไกที่ให้อัตราส่วนเกียร์ไปข้างหน้าต่าง ๆ รวมทั้งย้อนกลับ
* ระบบไฮโดรลิค ซึ่งใช้การส่งผ่านของเหลวพิเศษส่งภายใต้ความกดดันจาก น้ำมันปั๊ม ผ่าน ตัววาล์ว เพื่อควบคุม คลัช และ คลื่นที่ เพื่อให้การควบคุมชุดเฟืองดาวเคราะห์
* ซีลและปะเก็น ที่ใช้ในการเก็บออกน้ำมันที่มันควรจะเป็นและป้องกันไม่ให้รั่วไหล
* แปลงแรงบิด ที่กระทำเช่นคลัชเพื่อให้รถที่จะมาหยุดในเกียร์ในขณะที่เครื่องยนต์ยังทำงานอยู่
* ชุดบังคับการ และ โมดูเล หรือ Throttle Cable ที่ตรวจสอบความเร็วและตำแหน่งปีกเพื่อที่จะกำหนดเวลาที่จะเปลี่ยน
* การเปลี่ยนเกียร์จุดเปลี่ยนจะถูกควบคุมโดย คอมพิวเตอร์ ซึ่งนำ solenoids ไฟฟ้าจะเปลี่ยนการไหลของน้ำมันเพื่อองค์ประกอบที่เหมาะสม

ชุดเกียร์ดาวเคราะห์



มีเกียร์อัตโนมัติในเกียร์หลายชุดต่างๆ ใน การส่งคู่มือ, เกียร์สไลด์พร้อมเพลาขณะที่คุณย้ายคันโยกเปลี่ยนจากตำแหน่งหนึ่งไปยังอีก ส่วนร่วมเฟืองขนาดต่างๆตามที่ต้องการเพื่อที่จะให้อัตราทดเกียร์ที่ถูกต้อง ในเกียร์อัตโนมัติ แต่เกียร์จะไม่ย้ายไปทั้งหมด โดยจะสามารถทำแทนกันได้โดยการใช้ชุดเกียร์ของดาวเคราะห์

ชุดเกียร์ขั้นพื้นฐานของดาวเคราะห์ดวงอาทิตย์ประกอบด้วยเกียร์, เกียร์แหวน เกียร์ดาวเคราะห์ทั้งหมดจะอยู่ในตาข่ายคงที่ เกียร์ดาวเคราะห์มีการเชื่อมต่อถึงกันผ่านทางตัวที่ช่วยให้เฟืองหมุนบนเพลาเรียกว่า"pinions"ซึ่งแนบมากับชุดเกียร์





ภาพประกอบแสดงให้เห็นว่าระบบที่ง่ายที่อธิบายข้างต้นจะมีลักษณะในการส่งผ่านที่เกิดขึ้นจริง เพลาเข้าเชื่อมต่อกับเกียร์แหวน (Blue), เพลาขับจะเชื่อมต่อกับผู้ให้บริการดาวเคราะห์ (สีเขียว) ซึ่งสามารถเชื่อมต่อไปยัง"Multi - disk"แพ็คลัช เกียร์ดวงอาทิตย์จะเชื่อมต่อกับกลอง (สีเหลือง) ซึ่งสามารถเชื่อมต่อไปยังอีกครึ่งหนึ่งของชุดคลัทช์ กลองรอบนอกเป็นวง (สีแดง) ที่สามารถทำให้รัดกุมรอบกลองเมื่อจำเป็นในการป้องกันไม่ให้กลองกับดวงอาทิตย์เกียร์ที่แนบมาจากการเปลี่ยน

แพ็คลัทช์ จะใช้ในกรณีที่ต้องการล็อคกับเกียร์ดาวเคราะห์ดวงอาทิตย์ทั้งบังคับให้เปิดที่ความเร็วเท่ากัน ถ้าทั้งชุดคลัชและวงล้อเปิด ระบบจะอยู่ในความเป็นกลาง เพลาใส่จะเปิดดาวเคราะห์เกียร์กับเกียร์ดวงอาทิตย์ แต่เนื่องจากไม่มีอะไรเป็นตัวฉุดรั้ง เกียร์ดวงอาทิตย์มันก็จะหมุนฟรีและไม่มีผล กับเพลาออก ในการวางหน่วยในเกียร์แรก, วงล้อสามารถนำไปใช้กับเกียร์ถือดวงอาทิตย์จากการย้าย หากต้องการเปลี่ยนจากเกียร์สูงคนแรกที่วงถูกปล่อยและคลัชถูกนำไปใช้ก่อให้เกิดความเร็วเดียวกับเพลาใส่






แพ็คลัทช์



แพ็คลัชประกอบด้วยสลับดิสก์ที่พอดีภายในคลัชกลอง ครึ่งหนึ่งของดิสก์เป็นเหล็กและมีเส้นโค้งที่เหมาะสมในสวนด้านในของกลอง อีกครึ่งหนึ่งมีเนื้อหาที่แรงเสียดทานยึดติดกับพื้นผิวและเส้นโค้งมีขอบด้านบนของพวกเขาที่เหมาะสมกับสวนบนพื้นผิวด้านนอกของฮับติดกัน มี ลูกสูบอยู่ข้างในกลองที่สามารถใช้งานได้ด้วยแรงดันน้ำมันในเวลาที่เหมาะสม เพื่อบีบแพ็คลัทช์ด้วยกันเพื่อให้ทั้งสองส่วนเป็นล็อคและเปิดเป็นหนึ่ง
คลัทช์ทางเดียว

คลัทช์ ทางเดียว (หรือเรียกว่าคลัทช์"sprag") เป็นอุปกรณ์ที่จะช่วยให้องค์ประกอบเช่นแหวนเกียร์เพื่อเปิดได้อย่างอิสระใน ทิศทางหนึ่ง แต่ไม่ใช่ในอื่น ๆ ผลกระทบนี้เช่นเดียวกับที่ของจักรยานที่ pedals จะเปลี่ยนล้อเมื่อการใช้ถีบไปข้างหน้า แต่จะหมุนฟรีเมื่อการใช้ถีบไปข้างหลัง




คลื่นที่

วงเป็นสายเหล็กด้วยวัสดุทนแรงเสียดทานสูงมัดกับพื้นผิวภายใน ปลายด้านหนึ่งของวงยึดกับการส่งผ่านในขณะที่ปลายอีกด้านจะเชื่อมต่อกับเซอร์โว ในเวลาที่เหมาะสมน้ำมันไฮดรอลิถูกส่งไปยังเซอร์โวอยู่ภายใต้ความดันที่จะกระชับวงรอบกลองเพื่อหยุดการเปลี่ยน



แปลงแรงบิด

ในเกียร์อัตโนมัติ, แปลงแรงบิดจะเกิดขึ้นของคลัชที่พบในยานยนต์เปลี่ยนมาตรฐาน มันจะมีเพื่อให้เครื่องยนต์ทำงานต่อเมื่อรถมาถึงแล้วหยุด หลักการแปลงแรงบิดที่อยู่เบื้องหลังคืออยากจะมาพัดลมที่เสียบเข้ากับผนังและเป่าอากาศเข้าไปในพัดลมที่ถอดออกอีก แต่ทันทีที่คุณปล่อยให้แรงขึ้น มันจะเริ่มมีความเร็วขึ้นจนกระทั่งมาใกล้เคียงกับ ความเร็วของพัดลมขับเคลื่อน ความแตกต่างกับแปลงแรงบิดที่แทนการใช้อากาศนั้นจะใช้น้ำมันหรือของเหลวในการส่งข้อมูลให้ตรงกว่า

แปลงแรงบิดเป็นโดนัทอุปกรณ์ขนาดใหญ่ที่มีรูปร่าง (10"ถึง 15"ในเส้นผ่าศูนย์กลาง) ที่มีการติดตั้งระหว่างเครื่องยนต์และการส่งผ่าน ซึ่งประกอบด้วยสามส่วนภายในที่ทำงานร่วมกันเพื่อส่งกำลังไปส่ง สามองค์ประกอบของการแปลงแรงบิดมีปั๊ม, สเตเตอร์ ติด ตั้งเครื่องสูบน้ำโดยตรงไปยังที่อยู่อาศัยแปลงซึ่งจะเป็นแบบเกลียวโดยตรงกับ เพลาข้อเหวี่ยงของเครื่องยนต์และความเร็วรอบที่เครื่องยนต์ กังหันอยู่ภายในและเชื่อมต่อโดยตรงกับเพลาอินพุตของพลังงานให้การส่งผ่านไปยังย้ายยานพาหนะ สเตเตอร์คือการติดตั้งไปยัง คลัทช์ทางเดียวเพื่อให้สามารถหมุนได้อย่างอิสระในทิศทางหนึ่ง แต่ไม่ใช่ในอื่น ๆ แต่ละสามส่วนมีครีบติดตั้งในพวกเขาได้อย่างแม่นยำตรงไหลของน้ำมันผ่านตัวแปลง

ด้วยเครื่องยนต์ทำงานน้ำส่งถูกดึงลงในส่วนปั๊มและสามารถผลักดันออกไปด้านนอกด้วยแรงเหวี่ยงจนกว่าจะถึงส่วนกังหันที่เริ่มจะเปลี่ยน ของเหลวยังคงเป็นวงกลมกลับไปทางศูนย์กลางของกังหันที่มันจะเข้าสู่สเตเตอร์ ถ้า กังหันมีการเคลื่อนไหวมากช้ากว่าปั๊ม, ของเหลวจะทำการติดต่อกับด้านหน้าของครีบผลักดันสเตเตอร์์ซึ่งเป็น คลัทช์ทางเดียวและป้องกันไม่ให้เปิด กับสเตเตอร์หยุดไหลกำกับโดยครีบสเตเตอร์เพื่อกลับเข้ามาปั๊มที่มุม"ช่วย"ให้เพิ่มแรงบิด เมื่อ ความเร็วของกังหันจับกับปั๊ม, น้ำมันเริ่มตีใบมีดสเตเตอร์ที่ด้านหลังทำให้เกิดสเตเตอร์เพื่อเปิดในทิศทาง เดียวกันกับเครื่องสูบน้ำและกังหัน ขณะที่เพิ่มความเร็วทั้งสามองค์ประกอบที่จะเริ่มเปิดได้ประมาณความเร็วที่เท่ากัน


ระบบไฮโดรลิค

ระบบไฮโดรลิกเป็นเขาวงกตที่ซับซ้อนของทางเดินและท่อที่ส่งน้ำภายใต้ความดันการส่งผ่านไปยังทุกส่วนของการส่งผ่านและการแปลงแรงบิด แผนภาพทางซ้ายมือเป็นหนึ่งเรียบง่ายจาก 3 ความเร็วอัตโนมัติจาก '60s ระบบใหม่มีความซับซ้อนมากขึ้นและจะรวมกันกับอุปกรณ์ไฟฟ้าคอมพิวเตอร์ ส่งน้ำให้ การควบคุมการเปลี่ยนแปลงการหล่อลื่นทั่วไปและการส่งผ่านความเย็น ซึ่ง แตกต่างจากเครื่องยนต์ที่ใช้น้ำมันเป็นหลักสำหรับการหล่อลื่น, ด้านของฟังก์ชั่นการส่งผ่านของทุกชิ้นจะขึ้นอยู่กับอุปทานคงที่ของของเหลวภาย ใต้ความกดดัน นี้ ไม่แตกต่างจากระบบไหลเวียนโลหิตของมนุษย์ (น้ำเป็นสีแดงได้) ซึ่งแม้ไม่กี่นาทีของการดำเนินการเมื่อมีการขาดของความดันอาจเป็นอันตราย หรือแม้กระทั่งเสียชีวิตเพื่อชีวิตของการส่งผ่าน เพื่อ ที่จะให้การส่งผ่านที่อุณหภูมิในการทำงานปกติ, ส่วนของของเหลวจะถูกส่งผ่านหนึ่งในสองท่อเหล็กไปยังห้องพิเศษที่มีน้ำมันขังใน การป้องกันการแช่แข็งในหม้อน้ำ Fluid ผ่านห้องนี้จะเย็นและส่งกลับมาแล้วกับการส่งผ่านท่อเหล็กอื่น ๆ ส่งโดยทั่วไปมีค่าเฉลี่ยของ quarts สิบของของเหลวระหว่างการส่ง, แปลงแรงบิดและเย็นถัง ในความเป็นจริงมากที่สุดขององค์ประกอบของการรับส่งข้อมูลที่มีน้ำขังตลอดเวลาในการไหลรวมทั้งชุดคลัชและชุดเกียร์ แรงเสียดทานบนพื้นผิวชิ้นส่วนเหล่านี้ถูกออกแบบมาเพื่อทำงานอย่างถูกต้องเฉพาะเมื่อพวกเขาถูกแช่ในน้ำมัน

ปั้มน้ำมัน




ปั้มน้ำมัน (ไม่ต้องสับสนกับองค์ประกอบของเครื่องสูบน้ำภายในแปลงแรงบิด) มีหน้าที่ในการผลิตทั้งหมดแรงดันน้ำมันที่ต้องใช้ในการส่งผ่าน ปั้มน้ำมันติดตั้งไว้ข้างหน้าของกรณีการส่งและเชื่อมต่อโดยตรงกับเมาท์ในที่อยู่อาศัยแปลงแรงบิด เนื่องจากที่อยู่อาศัยแปลงแรงบิดเชื่อมต่อโดยตรงกับเพลาข้อเหวี่ยงเครื่องยนต์, ปั๊มแรงดันเมื่อใดก็ตามที่จะผลิตเครื่องยนต์กำลังทำงานตราบเท่าที่มีจำนวน เงินเพียงพอในการส่งน้ำใช้ได้ น้ำมันเข้าสู่ปั๊มผ่านตัวกรองที่ตั้งอยู่ที่ด้านล่างของกระทะน้ำมันการส่งและการเดินทางขึ้นรถกระบะท่อโดยตรงไปยังปั้มน้ำมัน น้ำมันจะถูกส่งจากนั้นภายใต้ความดันเพื่อควบคุมความดัน, ตัววาล์วและส่วนที่เหลือขององค์ประกอบที่จำเป็นต้องทำ




Valve Body

ตัววาล์วเป็นศูนย์กลางการควบคุมของเกียร์อัตโนมัติ มัน มีเขาวงกตของช่องทางและข้อความที่ของไหลไฮดรอลิโดยตรงกับวาล์วแล้วเปิดใช้ งานจำนวนมากที่แพ็คลัทช์ที่เหมาะสมหรือเซอร์โววงไปอย่างราบรื่นเปลี่ยนไปใช้ เกียร์ที่เหมาะสมกับสถานการณ์แต่ละขับรถ แต่ละวาล์วต่างๆในร่างกายวาล์วมีจุดประสงค์ที่เฉพาะเจาะจงและสามารถตั้งชื่อฟังก์ชั่นที่ ตัวอย่าง เช่นวาล์วเปลี่ยน 2-3 เริ่มใช้เกียร์ 2 ไปเกียร์ 3 ขึ้นไปเปลี่ยนหรือวาล์ว 3-2 ซึ่งกำหนดระยะเวลาเปลี่ยนเมื่อ downshift จะเกิดขึ้น

วาล์วที่สำคัญที่สุดและคนที่คุณมีการควบคุมโดยตรงผ่านเป็นวาล์วคู่มือ วาล์ว ใช้เชื่อมต่อโดยตรงกับการเปลี่ยนเกียร์ที่จับและครอบคลุมและ uncovers ทางเดินต่างๆขึ้นอยู่กับสิ่งที่ตำแหน่งที่เปลี่ยนเกียร์จะถูกวางสิ่งต่อไป นี้ เมื่อ คุณวางเครื่องเปลี่ยนเกียร์ในไดรฟ์ตัวอย่างเช่นวาล์วคู่มือนำของเหลวเพื่อ แพ็คลัทช์ (s) ที่เริ่มใช้วันที่ 1 เกียร์ นอกจากนี้ยังตั้งค่าความเร็วในการตรวจสอบยานพาหนะและตำแหน่งปีกเพื่อให้ สามารถกำหนดเวลาที่เหมาะสมที่สุดและแรงสำหรับ 1 -- 2 กะ ใน การส่งการควบคุมคอมพิวเตอร์ของคุณจะมี solenoids ไฟฟ้าที่ติดตั้งในตัววาล์วน้ำโดยตรงไปยังชุดคลัทช์ที่เหมาะสมหรือวงดนตรีภาย ใต้การควบคุมอย่างแม่นยำมากขึ้นเครื่องคอมพิวเตอร์เพื่อการควบคุมจุดเปลี่ยน




ควบคุมคอมพิวเตอร์


คอมพิวเตอร์จะใช้เซ็นเซอร์ในเครื่องยนต์และการส่งผ่านการตรวจสอบสิ่งต่างๆ เช่นตำแหน่งปีก, ความเร็วรถความเร็วเครื่องยนต์, โหลดเครื่องยนต์ที่เหยียบเบรคตำแหน่งอื่น ๆ เพื่อการควบคุมจุดเปลี่ยนที่แน่นอนรวมทั้งวิธีการอ่อนหรือ บริษัท ควรจะเปลี่ยน เมื่อคอมพิวเตอร์ได้รับข้อมูลนี้จากนั้นจะส่งสัญญาณไปยังชุดขดลวดแม่เหล็กไฟฟ้าในการส่งผ่าน ชุด ขดลวดแม่เหล็กไฟฟ้ามี solenoids ควบคุมด้วยระบบไฟฟ้าหลายอย่างที่เปลี่ยนเส้นทางน้ำไปยังชุดคลัทช์หรือเซอร์ โวที่เหมาะสมเพื่อให้การควบคุมการขยับ แม้ การส่งคอมพิวเตอร์เรียนรู้ลักษณะการขับขี่ของคุณและปรับให้เข้ากับมันอย่าง ต่อเนื่องเพื่อให้เปลี่ยนทุกเวลาที่กำหนดได้อย่างแม่นยำเมื่อคุณจะต้องการ มัน

เนื่องจากการควบคุมเครื่องคอมพิวเตอร์แบบจำลองกีฬาจะออกมาด้วยความสามารถในการใช้ คู่มือการควบคุมการส่งสัญญาณเหมือนเป็นการแสดงผลเปลี่ยนคันซึ่งช่วยให้ โปรแกรมควบคุมเพื่อเลือกเกียร์ด้วยตนเอง นี้สามารถทำได้บนรถได้โดยผ่านก้านเปลี่ยนผ่านประตูพิเศษแล้วแตะมันในทิศทางเดียวหรืออื่น ๆ เพื่อที่จะเลื่อนขึ้นหรือเลื่อนลง คอมพิวเตอร์จะตรวจสอบกิจกรรมนี้เพื่อให้แน่ใจว่าไดรเวอร์ไม่ได้เลือกเกียร์ที่ความเร็วเกินกว่าจะเครื่องยนต์และความเสียหายนั้น

ข้อดีเหล่านี้ส่ง"สมาร์ท"ก็คือว่าพวกเขามีโหมดการวินิจฉัยตนเองซึ่งสามารถตรวจ จับปัญหาในช่วงต้นของและเตือนคุณด้วยไฟแสดงสถานะบนเส้นประ ช่างเทคนิคที่ชำนาญแล้วสามารถเสียบอุปกรณ์ในการทดสอบและเรียกรายการของรหัสปัญหาในการที่จะช่วยชี้จุดที่เป็นปัญหา

โมดูเลสูญญากาศ, เคเบิ้ลคันเร่ง

ทั้งสามองค์ประกอบมีความสำคัญในการส่งข้อมูลที่ไม่ใช่คอมพิวเตอร์ พวกเขาให้ปัจจัยการผลิตที่บอกให้ส่งเมื่อจะเปลี่ยน ผู้ว่าการเชื่อมต่อกับเพลาส่งออกและการควบคุมความดันไฮดรอลิคขึ้นอยู่กับความเร็วรถ ความสำเร็จนี้ได้มาโดยใช้แรงเหวี่ยงในการหมุนของคู่กับน้ำหนักที่ใส่บานพับสปริงดึงกลับ เป็นน้ำหนักดึงออกไปจากสปริงแรงดันน้ำมันมากขึ้นได้รับอนุญาตที่ผ่านมาผู้ว่า ราชการให้ดำเนินการในวาล์วเปลี่ยนที่อยู่ในตัววาล์วที่แล้วสัญญาณเลื่อนที่เหมาะสม

แน่นอนว่าความเร็วรถไม่ได้มีเพียงสิ่งเดียวที่ควบคุมเมื่อการส่งผ่านควรเปลี่ยนให้โหลดที่เครื่องยนต์อยู่ภายใต้การเป็นสิ่งที่สำคัญ โหลดยิ่งขึ้นในเครื่องยนต์อีกต่อไปการส่งผ่านจะถือเกียร์ก่อนที่จะขยับไปอีกหนึ่ง

โมดูเลจุดประสงค์ของการตรวจสอบเครื่องยนต์สูญญากาศโหลด : Throttle และเคเบิ้ลให้บริการมีสองประเภทของอุปกรณ์ที่ การส่งจะใช้หนึ่งหรืออื่น ๆ แต่โดยทั่วไปไม่ได้ทั้งสองของอุปกรณ์เหล่านี้ ผลงานแต่ละคนในทางที่แตกต่างกันในการตรวจสอบโหลดของเครื่องยนต์
Throttle Cable เพียงตรวจสอบตำแหน่งของก๊าซที่เหยียบผ่านสายเคเบิลที่จะเริ่มต้นจากก๊าซเหยียบกับวาล์วปีกผีเสื้อในร่างกายวาล์ว
สูญญากาศสูญญากาศ modulator ตรวจสอบเครื่องยนต์โดยท่อยางสูญญากาศที่จะเชื่อมต่อกับเครื่องยนต์ สูญญากาศ Engine ตอบสนองอย่างถูกต้องในการโหลด Engine ด้วยสูญญากาศสูงที่ผลิตเมื่อเครื่องยนต์อยู่ภายใต้การโหลดแสงและทำให้ลดน้อย ลงลงไปที่ศูนย์สูญญากาศเมื่อเครื่องยนต์อยู่ภายใต้ภาระหนัก โมดูเลติดกับด้านนอกของกรณีการส่งผ่านและมีเพลาที่ผ่านกรณีและติดกับวาล์วปีกผีเสื้อในร่างกายวาล์ว เมื่อ เครื่องยนต์อยู่ภายใต้การโหลดไฟหรือโหลดไม่ได้ทำหน้าที่ในการโมดูเลสูญญากา ศสูงที่จะย้ายวาล์วปีกผีเสื้อในทิศทางเพื่อให้การส่งผ่านไปยังกะเช้าและอ่อนนุ่ม ขณะที่การเพิ่มภาระเครื่องยนต์สูญญากาศเป็นวาล์วลดลงซึ่งจะย้ายไปในทิศทางอื่น ๆ ทำให้การส่งผ่านที่จะเปลี่ยนรุ่นที่ใหม่กว่าและอื่น ๆ อย่างมั่นคง

ซีลและปะเก็น

เกียร์อัตโนมัติมีซีลและปะเก็นมากในการควบคุมการไหลของของไหลไฮดรอลิคและเพื่อให้ป้องกันน้ำจากการรั่วออก ตราประทับด้านหน้าและด้านหลังตราประทับที่มีอยู่สองตราประทับภายนอกเป็นหลัก ด้านหน้าประทับตราผนึกจุดที่แปลงแรงบิดที่เมาท์กรณีการส่งผ่าน ตราประทับนี้จะช่วยให้น้ำมีอิสระในการย้ายจากแปลงเพื่อการส่ง แต่เก็บน้ำจากการรั่วออก ตราประทับด้านหลังเก็บจากการรั่วไหลที่ผ่านมาก้านออก

ประทับตราคือมักจะทำยาง (คล้ายกับยางในใบปัดน้ำฝน) และใช้ในการเก็บน้ำมันที่ผ่านมาส่วนหนึ่งจากการรั่วย้ายเช่นเพลาการปั่น ในบางกรณียางคอยช่วยเหลือในการสัมผัสใกล้ชิดกับเพลาหมุน

ปะเก็นเป็นประเภทของตราประทับที่ใช้ในการปิดผนึกสองส่วนอุปกรณ์เครื่องเขียนที่มีการยึดเข้าด้วยกัน บางปะเก็นส่วนใหญ่จะเป็นวัสดุ : กระดาษ, ไม้ก๊อก, ยางซิลิโคน, และโลหะอ่อน

นอกเหนือจากการผนึกหลักนอกจากนี้ยังมีจำนวนซีลและปะเก็นอื่น ๆ ที่แตกต่างไปจากการส่งผ่านไปยังการส่ง เช่นกันคือยางโอริงซีลเพลาว่าการเปลี่ยนก้านควบคุม นี้เป็นเพลาที่คุณย้ายเมื่อคุณจัดการ shifter เกียร์ ตัวอย่างที่เป็นเรื่องปกติที่จะส่งมากที่สุดก็คือปะเก็นกะทะน้ำมัน ในความเป็นจริงต้องมีตราประทับทุกที่ที่อุปกรณ์ต้องผ่านกรณีที่มีการส่งหนึ่งเป็นแหล่งที่มีศักยภาพสำหรับการรั่วไหล

รอยรั่วหรือคราบภายใต้รถ
หากมีน้ำมันรั่วไหลแดงคุณแน่ใจหรือไม่ว่ามาจากรถของคุณคุณควรจะมีการ ตรวจสอบร้านค้าของคุณเพื่อดูว่าจะมาจากการส่งผ่านของคุณหรืออาจจะเป็นจาก ระบบพวงมาลัยพาวของคุณกำลังไฟ (ระบบส่วนใหญ่ยังใช้อำนาจพวงมาลัยของไหลและการส่งผ่าน รั่วไหลจะปรากฏบนพื้นดินในพื้นที่ประมาณเดียวกับการรั่วไหลส่ง.) และ ถ้าหากคุณเห็นคือหยดบนพื้น, คุณอาจจะสามารถเลื่อนการซ่อมตราบใดที่คุณตรวจสอบระดับน้ำของคุณบ่อยๆ (แต่ตรวจสอบกับช่างของคุณเพื่อให้แน่ใจ.) หากระดับ น้ำส่งผ่านลงไปด้านล่างระดับต่ำสุดการส่งผ่านความเสียหายร้ายแรงอาจเกิดขึ้น (คำแนะนำกันไปสำหรับการรั่วไหลพวงมาลัยพาวเวอร์เช่นกัน.)
* ตรวจสอบของเหลวสีและกลิ่น
ผู้ผลิตส่วนใหญ่ต้องการให้คุณตรวจสอบระดับของเหลวในการส่งผ่านไปเมื่อยานพาหนะทำงานและบนพื้นระดับ ดึง dipstick การส่งออกและตรวจสอบน้ำสำหรับสีและกลิ่น น้ำมันเกียร์เป็นสีแดงโปร่งใสน้ำมันที่มีลักษณะคล้ายยาแก้ไอเชอร์รี่ หาก น้ำเป็นเมฆหรือเต็มไปด้วยโคลนหรือมีกลิ่นเผาไหม้แล้วคุณจะได้ตรวจสอบโดยช่างเทคนิคของคุณที่มักจะแนะนำให้คุณได้ส่งผ่านท่อระบายน้ำและเติมหรือปรับแต่ง การส่งขึ้น โปรดดูที่ส่วนการบำรุงรักษาด้านล่างเพื่อดูรายละเอียดเกี่ยวกับบริการนี้
* จะมีความไวต่อใหม่เสียงสั่นสะเทือนและพฤติกรรมเปลี่ยน
ควรเปลี่ยนเกียร์ที่ทันสมัยได้อย่างราบรื่นและเงียบ ๆ ภายใต้การเร่งแสง อัตราเร่งที่หนักกว่าจะผลิตกะกระชับด้วยความเร็วสูง หากจุดเปลี่ยนที่ผิดปกติหรือคุณได้ยินเสียงเมื่อขยับแล้วคุณจะได้มันเช็คเอาท์ได้ทันที เสียงหอนมาจาก floorboard นอกจากนี้ยังก่อให้เกิดการกังวล ถ้าจับต้นปัญหามากจะสามารถแก้ไขได้โดยไม่เสียค่าใช้จ่าย overhauls ส่ง แม้ว่าคุณจะรู้สึกว่าคุณไม่สามารถซ่อมแซมได้ในขณะนี้คุณควรที่จะตรวจสอบอย่างน้อยมี ช่างอาจจะสามารถให้คำแนะนำเกี่ยวกับสิ่งที่ต้องทำและไม่ควรทำอย่างไรเพื่อยืดอายุการส่งจนกว่าคุณจะสามารถจ่ายได้ซ่อมแซม

การบำรุงรักษา

น้ำมันเกียร์ควรจะมีการเปลี่ยนแปลงเป็นระยะ ๆ คู่มือของคุณควรให้ช่วงเวลาที่แนะนำซึ่งอาจจะที่ใดก็ได้จาก 15,000 ไมล์ 100,000 กิโลเมตร ผู้เชี่ยวชาญส่วนใหญ่แนะนำให้เปลี่ยนการส่งน้ำและกรองทุกๆ 25,000 ไมล์


ในกรณีส่วนใหญ่ในระหว่างเหล่านี้บริการรับส่งน้ำมันเพียงประมาณครึ่งหนึ่งสามารถที่จะถูกลบออกจากหน่วย ทั้งนี้เนื่องจากมากของน้ำมันอยู่ในตัวแปลงแรงบิดและเส้นเย็นและไม่สามารถระบายน้ำได้โดยไม่ต้องถอดชิ้นส่วนที่สำคัญ ช่วงเวลาเปลี่ยนน้ำจะขึ้นอยู่กับความจริงที่ว่าบางน้ำเก่ายังคงอยู่ในระบบ

เมื่อส่งมีบริการตรวจสอบให้แน่ใจว่าน้ำที่ถูกต้องจะใช้ในการกรอกข้อมูลได้อีกครั้ง ผู้ผลิตแต่ละคนมีการส่งข้อเสนอแนะของตัวเองสำหรับน้ำที่เหมาะสมในการใช้และชิ้นส่วนภายในได้รับการออกแบบสำหรับสูตรเฉพาะที่ GM จะใช้ Dexron, ฟอร์ด 1983 ก่อนที่จะใช้พิมพ์ F ในขณะที่รุ่นใช้งานในภายหลัง Mercon แบบ Late ผลิตภัณฑ์ไครสเลอร์ใช้ ATF +3 +4 (ไม่ได้ใช้น้ำที่ถูกต้องสำหรับการส่งไครสเลอร์เป็นเหตุผลที่พบบ่อยที่สุด สำหรับปัญหาการส่งผ่านของพวกเขา.) โตโยต้าบางครั้งใช้ T ประเภทซึ่งจะใช้ได้เฉพาะผ่านโตโยต้าและเล็กซัสแผนกอะไหล่ ฮอนด้ารายละเอียดยังออกสูตรของตัวเองที่สามารถใช้ได้จากฮอนด้าหรืออะคิวราแผนกชิ้นส่วน การส่งจะไม่สามารถทำงานได้อย่างถูกต้องหรือแม้กระทั่งอาจลื่นหรือตัวสั่นด้วยของเหลวที่ไม่ถูกต้องเพื่อให้แน่ใจว่าคุณตรวจสอบอีกครั้ง คู่มือของคุณจะบอกคุณได้ว่าน้ำเป็นสิ่งจำเป็น ธรรมชาติในคู่มือจะพยายามโน้มน้าวให้คุณเพียงใช้น้ำภายใต้แบรนด์ของผู้ผลิต แต่พวกเขายังจะช่วยให้คุณมีรายละเอียดราคาน้ำมัน หาก สินค้าที่แสดงบนภาชนะบรรจุหลังการขายของที่พวกเขาได้พบหรือเกินกว่าข้อกำหนด สำหรับชนิดโดยเฉพาะการให้สารน้ำส่งจะตกลงทั่วไปในการใช้ผลิตภัณฑ์ที่

ซ่อมเครื่องส่ง

* การปรับปรุงและซ่อมแซมรถยนต์
ว่ามีปัญหาหลายอย่างที่จะสามารถแก้ไขได้ด้วยการปรับ (การปรับเรียบง่ายเป็นสิ่งหนึ่งที่สามารถทำได้โดยไม่ต้องถอดส่งจากยานพาหนะ .) หรือรองซ่อมแซมเป็น

ถ้า ส่งแบบปลาย (ส่งคอมพิวเตอร์ควบคุมการเริ่มเป็นที่นิยมใน '90s ต้น) จะไม่ขยับได้อย่างถูกต้องก็มักจะเป็นผลของเครื่องคอมพิวเตอร์ส่งสัญญาณที่ ไม่ถูกต้องเนื่องจากการเซ็นเซอร์ผิดพลาดหรือการส่งผ่านไม่ได้ทำปฏิกิริยากับ คอมพิวเตอร์ เพราะคำสั่งของการเชื่อมต่อที่ไม่ดีหรือชุดขดลวดแม่เหล็กไฟฟ้าที่ชำรุด ปัญหาเหล่านี้สามารถแก้ไขได้ในขณะที่การส่งอยู่ในรถสำหรับเงินมากน้อยแล้วยกเครื่องเสร็จสมบูรณ์

หากการส่งผ่านเครื่องคอมพิวเตอร์ที่ควบคุมไม่สามารถขยับเร็วเกินไปหรือช้าเกินไปก็อาจจำเป็นต้องมีการปรับตัวต่อกับสายเคเบิลเค้น เนื่อง จากสายเคเบิ้ลเค้นไม่ค่อยออกไปของการปรับตัวด้วยตัวเองหรือของพวกเขาเนื่อง จากการสึกหรอผิดพลาดเหล่านี้จะถูกปรับเปมักจะเกิดจากงานซ่อมอื่น ๆ หรือความเสียหายจากอุบัติเหตุ หากรถมีโมดูเลสูญญากาศแทนสายเคเบิลเค้นมีการปรับตัวที่สามารถทำโดยใช้สกรูการปรับในบางการออกแบบโมดูเลเตอร์ ในยานพาหนะด้วย modulators แต่มันเป็นสิ่งที่สำคัญมากว่าจะไม่มีการรั่วไหลสูญญากาศและเครื่องยนต์กำลังทำงานที่มีประสิทธิภาพสูงสุด สูญญากาศ Engine มีความไวสูงต่อวิธีที่ดีที่เครื่องยนต์กำลังทำงาน ในความเป็นจริงช่างเทคนิคจำนวนมากใช้มาตรวัดสูญญากาศที่จะวินิจฉัยปัญหาประสิทธิภาพและสถานะของการปรับ ปัญหา หลายอย่างที่ดูเหมือนจะเป็นปัญหาในการส่งผ่านหายไปหลังจากประสิทธิภาพการ ซ่อมแซมหรือการปรับเครื่องยนต์ที่เกี่ยวข้องดำเนินการแล้วเสร็จ

ในการส่งข้อมูลที่มีอายุมากกว่าบางวงจะสามารถปรับแก้ไข"ลื่นไถล"เงื่อนไข Slipping คือเมื่อการแข่งขันเครื่องยนต์สั้น ๆ เมื่อเลื่อนเกียร์จากเกียร์หนึ่งไปยังอีก มีการปรับเปลี่ยนไม่มีคลัชชุดอย่างไรก็ตาม
* งาน Reseal
ส่งเป็น resealed เพื่อซ่อมแซมรอยรั่วไหลส่งภายนอก ถ้าคุณเห็นจุดน้ำมันสีแดงบนพื้นดินภายใต้รถ, การส่งผ่านของคุณอาจมีผู้สมัครงาน reseal เพื่อที่จะตรวจสอบการส่งสำหรับการรั่วไหลของช่างเทคนิคจะทำให้รถในลิฟท์และตรวจสอบหน่วยสำหรับสัญญาณของการรั่วไหลของน้ำมัน หากรั่วไหลเป็นด่างที่ใด ๆ ของแมวน้ำภายนอกหรือปะเก็นและการส่งอย่างอื่นทำงานได้ดี, ช่างมักจะแนะนำให้ส่งเป็น resealed
ส่วน ใหญ่ผนึกภายนอกสามารถเปลี่ยนได้ในขณะที่การส่งผ่านยังคงอยู่ในรถ แต่ถ้าตราประทับด้านหน้าจะต้องทำการเปลี่ยนใหม่ให้การส่งผ่านจะต้องแรกถูก ถอดออกจากรถเพื่อที่จะได้รับการเข้าถึงข้อมูลนั้นได้ทำให้งานมาก costlier
* ชิ้นส่วนที่สามารถเข้าถึงได้แทนที่
มีหลายส่วนที่สามารถเข้าถึงได้โดยไม่ต้องมีการกำจัดของการส่งเสร็จสมบูรณ์. หลายส่วนรวมถึงการควบคุมส่วนใหญ่ของชิ้นส่วนไฟฟ้าจะให้ความช่วยเหลือได้ง่าย โดยการเอากระทะน้ำมัน ชิ้น ส่วนที่สามารถเข้าถึงได้ แต่แตกต่างกันไปจากการส่งผ่านไปยังการส่งและการส่งผ่านมากที่สุดสิ่งอำนวย ความสะดวกการซ่อมแซมจะลังเลที่จะให้ warrantees มีความหมายในการซ่อมแซมภายนอกด้วยเหตุผลง่ายๆว่าพวกเขาไม่สามารถดูว่ามี ปัญหาใด ๆ ภายในเพิ่มเติมในส่วนที่มีเฉพาะในเข้าถึงได้โดย การส่งออก
* Complete Overhaul
ในการปรับปรุงเสร็จสมบูรณ์ (หรือเรียกว่าการสร้างใหม่ส่ง) การส่งออกจากยานพาหนะและสิ่งของทั้งหมดที่มีส่วนวางบนม้านั่งทำงานของช่าง เครื่อง แต่ ละส่วนการตรวจสอบการสึกหรอและความเสียหายจากนั้นล้างทำความสะอาดทั้งในน้ำยา ทำความสะอาดพิเศษหรือแทนที่ด้วยส่วนหนึ่งขึ้นอยู่กับสภาพของมันอีก ชิ้นส่วนที่มีแรงเสียดทานพื้นผิวเช่นวงดนตรีและคลัตช์จะถูกแทนที่เช่นเดียวกับซีลและปะเก็น แปลงแรงบิดจะถูกแทนที่ด้วยมักจะมี remanufactured หนึ่ง บริการ ทางเทคนิคกระดานข่าวจะถูกตรวจสอบเพื่อดูว่าผู้ผลิตรถยนต์แนะนำการแก้ไขใด ๆ เพื่อแก้ไขข้อบกพร่องการออกแบบที่ถูกค้นพบหลังจากการส่งผ่านถูกสร้างขึ้น ผู้ผลิตรถยนต์มักจะทำชุดการปรับรุ่นสามารถใช้ได้กับร้านค้าส่งในการแก้ไขข้อผิดพลาดการออกแบบเหล่านี้
* เปลี่ยนเครื่องที่มีอยู่กับยกเครื่องหน่วย
เมื่อรับส่งข้อมูลที่จำเป็นต้องยกเครื่อง, โดยทั่วไปมีสองตัวเลือกที่คุณอาจจะเป็น แรกคือการลบการส่งผ่านที่มีอยู่ของคุณและปรับปรุงมันแล้วใส่หน่วยเดียวกันสร้างใหม่ที่เพิ่งกลับมาในรถของคุณ ตัวเลือกที่สองคือการแทนที่หน่วยที่มีอยู่ของคุณกับหน่วยที่ได้ถูกสร้างใหม่หรือ remanufactured อื่น
ตัวเลือกที่สองจะได้รับคุณออกจากร้านค้าและในทางของคุณได้อย่างรวดเร็ว แต่อาจทำให้คุณมีปัญหาลงที่ถนน เหตุผล นี้คือว่าในบางส่วน แต่ไม่ทุกกรณีรูปแบบการรับส่งข้อมูลที่เฉพาะเจาะจงสามารถมีหลายสิบรูปแบบ ขึ้นอยู่กับรถรุ่นเครื่องยนต์ที่ซึ่งอัตราส่วนเพลา, ขนาดยางได้ที่ ปัญหา ที่คุณจะได้ประสบการณ์ที่อาจจะเป็นแค่การที่อ่านมาตรบอกอัตราความเร็วสูง เกินไปหรือต่ำเกินไป (มาตรบอกอัตราความเร็วปกติจะมีการเชื่อมต่อโดยสายเคเบิลที่เพลาเกียร์ในการ ส่งออก.) นอก จากนี้คุณยังอาจพบจุดเปลี่ยนที่ไม่ถูกต้องหรือแม้กระทั่งความล้มเหลวของการ ส่งสมบูรณ์เพราะเครื่องยนต์ของคุณอาจจะมีประสิทธิภาพมากขึ้นแล้วเปลี่ยน เครื่องหนึ่งได้รับการออกแบบไว้ในตอนแรก นี่ไม่ใช่กรณีที่มีการส่งทุกรุ่นเพื่อเสียงกังวลของคุณกับช่างของคุณ ร้าน ค้าส่วนใหญ่จะสร้างหน่วยที่มีอยู่ของคุณถ้าคุณร้องขอตราบใดที่พวกเขาสามารถ ที่จะมีขึ้นลิฟท์ที่เชื่อมโยงกับรถของคุณในขณะที่การส่งผ่านจะถูกสร้างใหม่ หลักสูตรนี้เป็นเพียงสิ่งสำคัญถ้าคุณแน่ใจว่าคุณมีการส่งผ่านเป็นหนึ่งเดิมและไม่เคยมีก่อนหน้านี้แทน

Read More

ECU Toyota RAV 4























































Read More

ECU Toyota Circuit

วงจรล็อคประตูรถยนต์




วงจรเพาเวอร์ 2





วงจรเพาเวอร์ 1





วงจรควบคุมแสงสว่าง 2






วงจรควบคุมแสงสว่าง 1





วงจรควบคุมการจุดระเบิด





วงจงควบคุม ABS break

























วงจรควบคุมแสงสว่าง














Read More

Problems Lyrics brakes.

Stupid, time is a symptom brake pedal brake I can tell that. It is not braking hard braking force to brake pedal a lot. Symptoms brake very Caused by several reasons, such as vacuum suction of the wind at the pot. Because the charge pump bad ass. Cloth or PVC valves leak air in a pot or lose Combo Vale wind leaks.
Low brake pedal when braking and feel. Brake pedal sunk lower than usual. Hold the brake pedal slowly sinking down. Brake is a symptom of low Most come from. Mother tire pump on the brakes. Symptoms or swollen wear down the brake pressure. Must exert more braking. Or brake pedal must be repeated several times.
Next car brake symptoms like symptoms brake the car will be running all the time confused with hot brake smell burning. Brake rounds left - right, then park the car running, no cart can not Symptoms of brake is installed. Most occurred from The rubber ball pump brake dust of mother loss. To leak into the brake cylinder. Rust and jam. Brake piston can not move in and out.
Edit to change brake pump repair kit template below. Scrubbing off the rust and mother pumps and brake cylinders. If the rust as much as the tiny hole Brake fluid leakage will be. Need to change the brake piston. Pumps, or even the whole set.


Brake pedal brake and different symptoms. Brake pedal brake the legs sinking. Brake pedal until the car hitting the ground. Or other soft, flexible stick before sinking into the ground. When the brake pedal and the car still runs the same speed. Like no brakes.
Cause
1. Caused by leakage of brake fluid. Such as brake cords broken Desperate brake pipe break Brake fluid leaks, or for a long time. Mae pump brakes, tires. Old mother and brake pump. Damage until the brake fluid leak out.
2. Out brake and out is often at Time to brake out a long time. And the left has not been changed. Brake is very thin and break out of the pod nippers. Brake piston will fall. Braking will break soon.
3. Component in the fall of loose Occur for several reasons. Such as rough brake pedal. (The set is eggs loose screw off. Not put a lock or latch), pin clamp nut pods fall brake brakes brake or Literary Cooper did not hold tight. And parts of the brake system of loose off.
4. Broken brake light wire. Cords very old. The swelling. Normal time, it looks good. But back pedal brake. Swelled like a balloon. Them very dangerous. Time brake pedal brake light, low oil pressure, it feels good. But when tight Sudden severe brake pedal. Cords of the brake pressure is not wai broke out. And installation of flexible cords bad brakes. Friction and wear on the wheels and tires or suspension of the car.


Break out the symptoms, then brake noise. Like colored steel with steel brake slippery.
A symptom of the brake at all. Some models have brake parts that are sore to touch metal plate twist Placenta to the noise. As warning signs or install switches power to show the panel To quickly change immediately. Because it makes brake and brake damage and color. Tom Brake and the new change. Additional cost.
Vibrating brake pedal and abdominal pain. Sun check the brake pedal vibrate up and down. Felt with the foot The car will feel very short brake to steering wheel vibration. Or when brake pedal. Shiver symptoms to both cars.
Caused. Brake torque curve of the body. Because the use of violence to eat ford (Brake boiling. Water is often found at the simple twist) wheel bearings, loose wheel nuts loose, uneven brake wear. This symptom is the system disk brakes and drum brakes.
Brake noise noisy symptoms that occur during braking. Most come from the fabric, such as brakes and Brake brake out. Steel plate and the fabric. Brake is scratched a lot, because dust And rock falls into satire. Brake Lathe to new If the brake is new. Brake is a good flat. The sound is normally the result. Voice of the brake itself. The brake does not produce standards. EXTRUSION error. Will leak A space for air to be noise. Do not expect that I use offline indefinitely. Then the sound will disappear itself. Is very small. Change the new brake is considered as a way to get the best c.

Brake fade brake slippery symptoms. Braking is not as high speed. Or several consecutive times. Or use the brake a violent This symptom occurs like When driving at high speed a lot. Paul was the first touch brake brakes anyway. Tap brake enough back up so many symptoms are not slippery like the chain brake tab it is considered very scary.
Caused. Brake heat too high. Brake hard work that may generate heat over 1000 degrees Brake possibly burning red Steel is like fire. And growth in very The cooling of the brake plate is not good. Brake capable of a low heat. Caused damage to burn. Could not get the brakes to the plate. Including the ability to brake at low heat. Brake fluid will boil. Growth in a bubble. The high voltage Indo acrylic drops.
Brake fade symptom of this. Housing is a problem of Neu. Interested in a severe brake on. Brake often touch and car driving at high speed.


Brake system maintenance. And precautions.
Change the oil brake. Although there are no leaks or downgraded at any time. Brake fluid should be a transition year for at least 1 year was because of brake components from mineral oils. It is combined with steam easily. Cause brake corrosion. The heat is too high, causing air bubbles in the oil pipeline. Dust the brakes will wear the tire wear. Mother pump brake Damage the brake cylinder faster. Brake fluid must be used to meet the devil at the base brand manufacturers, such as the DOT3 can not be mixed with other DOT brake fluid or other oil to fill instead. It would have swollen the brakes, tires.
Check brake distance. Drug new brake system. The distance between the fabric Brake and more. Be observed from the brake pedal down. And pulling the hand brake up. Brake fluid level drops. Should be removable for cleaning Brake Epnrฝunn left brake and set the stage for close up Use a screwdriver to set the rake gear set to rotate the tooth set. Rear Brake. Add eggs wheel tightly and turn the wheels start moving if there is friction trend is considered in both two-wheel or observation noise Kraek other. Pull the hand brake time should be at 5-7 Kraek.

Check brake. Brake wear is faster than the rest. Because of the loss of color plates and brake dust are checked on a regular basis should be removed. Observed compared with the brake of the brand-new Are thick as 100% of used brake thickness decreasing. In the lower 40 to 30% is considered unsafe. Because brake in low range. Wear it many times faster. Level up some more. Fabric brakes may have a sudden disintegration. As a result, the color steel plate and brake damage. Pay a surcharge. Or if the brake out of the pod brake Brake piston pump. And brake fluid are removed. Called different brake itself.
Changing Brake. Brake and grinding. Using a metal brake dust is much rock and let the brake out. Brake will be welded. Driving while Brake ford hot Brake will bend or twist to the grinding plate. Brake Lathe tool can remove the Brake 2 How to cut with the grinder plate. This requires a higher wage, and may need to change the grease gun, wheel a million new party vulnerable to dust iron powder mixed with the wheel brake back And the use of the grinder plate adjacent the wheel. This does not need to remove the plate and brake wheel bearings, but accuracy is not of course depends on the hub and wheel bearings loose or crook or not. Brake Grinding will slim down. Brake will cause some cracking and should bend easily change constitutes a new Brake best

Brake cleaning if grease or dirty Attached to the brake plate. Brake cleaner should be used especially Do not use more oil to come clean. If there really is not. Use Thinner 100% or L Golf Hall negative net ring only

Check brake cords. Should be checked on a regular basis. If you see that the swelling curve twist deformation outer sheath tear. Or friction. Should immediately change soon. It could thus be easily split.
Washing and changing brake repair. Brakes that are active on a regular basis. Change should be repaired. Class mother rubber ball pump brake Piston brakes, tires. And rubber boot for at least 2-4 years time, or if there was a splash To quickly check immediately. Paint ball rubber boot between the old decadent Can not be waterproof and dust. Water absorption into the brake cylinder. Mae pump and brakes. Will destroy the brake piston is followed by corrosion in the brake cylinder causing brake installation. Or brake fluid leakage.

Credit http://www.hondaloverclub.com/forums/showthread.php?t=14988.

Read More

Start the engine and warm morning.

After parking your car in sleeping at night. The engine was hot when using it to cool down until the temperature Phu. Not equal or close to the environment and at the time the engine is still cool. If the engine is in use, it will wear very high. But it is something that can not be avoided. This article contains suggestions for The car in the morning, after starting the new machine. However, before reaching recommendations. Let's look at the cause before I wear the same offline.

The main reason that the engine will have a high rate of wear in the morning when a cold engine is as follows.

- We are starting the engine. Oil together on the bottom of the engine. Can not spread to other parts lubricant. The engine. Parts in the machine directly, without friction, lubrication (there may be some residual lubricant, but very few) lead to high wear.

- Cold oil viscosity is high. Although the engine will start addictive. Oil has spread to cast Slippery parts, but the temperature of the oil is still low. Ability to lubricate it will not be good until the temperature of the engine. (Including grades of oil or a multi-grade oil changes viscosity as. Less oil than normal when Temperature changes. Will allow the wear rate decreased from this case.)

When the engine oil and heat up. Lubrication, it is more efficient. Wear rate will gradually decrease until the lowest wear rate when the engine is warming up to temperature used by us to observe at the package. Muk temperature on the panel. Currently manufacturers are often designed to heat the needle when it is at the center position. Of the package, it would mean that the engine temperature is at work just then.

Reasons as mentioned above Readers want you to consider these recommendations see
1. Since I'm starting the engine. The period of most wear so if we want to minimize engine wear. We will need to restart the computer at most times. And only a short time only, or that is, we need to start the engine of our ease of installation.
1.1 Care must be checked for electrical and related gums. Stay home and start the engine. According to the manufacturer, such as spark plugs battery starter (gasoline), ignition system wires connect the dots, etc..
1.2 must be moderated and check fuel system is always at least as party manufacturers, such as the fuel filter pump carburetor fuel injection pipe, etc..
1.3 engine adjustments are set correctly. As specified by the manufacturer.

2. After starting installation of new equipment. Should not make the engine work hard until the engine Mon. A hot temperature use.
2.1 When the computer starts, you should let it install. (Warm) while that while many are introduced. From a few seconds. Up to the minute. For comments, I would leave around 8 to 12 seconds is enough oil to lubricate the flow distribution to Members. Bicarbonate parts are thoroughly. Then the car now. If the area where the air is cold, it should be left as more Na I offline so that I buy a new car Oil is not too sticky.
2.2 out car elegance. Accelerate the rate at low Use low speed (should not exceed 2500 rpm.). Until the temperature gauge needle up near the center and then drive leisurely Now it offline.

3. Cooling system.
3.1 Care must be checked and cooling system regularly. Manufacturers such as the level of cooling water. Radiator fan and liquid rust belt, water pump thermostat and straight, safe, etc. The cooling system running efficiently. Will allow the engine. Just start new. Temperatures up to at temperatures quickly and maintain engine temperature in a temperature above. The rice at any time.
3.2 Thermo tournament play a piece, safe and very important one to make K. The tools to vehicles coming in at the temperature quickly and maintain the temperature above. That the constant yet. The on-off valves, water cooling water through the pot as. Utility for cooling at a rate appropriate amount. Associated with changes in temperature of the engine so the thermostat off and straight away it safe. As a result, the performance of cooling down.

4. Oil.
4.1 grade oil used to meet the manufacturer specified. Oil with viscosity much or too little. Lubrication will cause the overall performance down.
4.2 Change oil and filter according to distance or scheduling period (depending on the stage of the first) as specified by the manufacturer. Old oil over the life of a work to qualify. Under the lubrication of wear debris. The residual oil is clearly stated in the accelerated wear Hrn. The components of the various
Much more better. " In addition, various performance additives (additives) are mixed in oil degradation is the ability to do the d gone.

And follow the instructions above. As a result, the wear rate of the engine to slow the engine will last for long and will save the repair or maintenance costs in the long term. However. For those who have less. Always have to hurry, or that the car just turned up buying a new one this. E would have to consider the same I weighed myself offline.

This article is the author intended to say only that the new starter motor, the machine while the engine is still cold has not been near the. Mentioned as the engine temperature is higher than the temperatures used, however. Authors also have a brief introduction that if your car is warming up and high (more than 3 / 4 of the package) should not be too difficult to drive very next It will hurt the engine. And can cause severe damage to the engine. You should take the park and technicians to check This case must be patient. Another. Driving, we should have to look at packages and warning light on Muk always trying to make a habit. This will help in safety and reduce damage significantly. If your car has a bug occurs.

Credit. http://www.hondaloverclub.com/forums/showthread.php?t=12674.

Read More

Knowledge of the piston and rings.

PISTON
Pistons move up and down within the cylinder. To the mechanical routine in the rhythmic charge.
Ideal mixture compression ignition and exhaust emit the most important functions of the piston is.
The pressure from the burning and send the force to an axle. Swing through the piston.
Piston that has been heat The highest temperature ever made and
Resistance must be able to work around high for a long time your company being generally cylindrical.
Made of aluminum alloy. This lightweight and effective in.
Heat better than other materials, the name of the parts of the piston is shown.
In the illustration below.

Phase space of the piston. (The distance between the piston and cylinder).
When the piston is hot and humid. It will expand slightly. As a result, the line cut to zero.
Middle increasing. For this reason, all machines in the engine so that the distance d between the channels.
With the appropriate piston-cylinder at room temperature (25 E. Beach, 77 ° f) at the moment
Called phase space piston Phase space is inverse to the piston depending on the type.
Engine. But the term normally starts from 0.02 to 0.12 mm (.To 0.0008.
0.0047 inch) piston looks like a slender tapered slightly. Is the distance route network cut to zero.
Central piston head is smaller than the bottom of the piston slightly. Thus, phase space
Most of the piston head so large piston And narrowest at the bottom of the piston.
Important
Phase space of the piston is measured differently. Depending on the type of
See the engine repair business for the measurement points between. Ya gap piston

Phase space of this piston is very important. So that the engine is working properly.
And performance have improved. If the gap distance is less. Will not phase
The gap between piston and cylinder When the piston warming will cause the piston to stick.
With the cylinder. The result can cause engine damage.
Term if the gap is too large. On the other hand, are caused by pressure.
Burning and the pressure of the gas burner will. The performance of the machine.
Vehicles decreased.

PISTON RING (PISTON RING).
Sun Co ball ring are assembled in the piston ring groove. Diameter and under.
Outside of the piston ring is slightly larger than the piston itself Pr. A pick to the piston.
The ability to stretch and contraction of the ring has expanded to make it to attach to.
Close to the cylinder walls. Piston rings must be made of metal highly resistant to wear.
Special Class cast chrome plating. So that the piston rings will not scratch the barrel.
Smoke trace of piston rings vary by the type of engines usually
Will consist of three or four rings on a piston ball.

Piston ring with its three main functions. To protect the air mixture.
And fuel leaking from the gap between the piston cylinders to act on any shaft room.
Swing during the compression stroke and ignited. The second duty is to protect oil.
Lubricant side of the piston to cylinder Shall not slipped into the combustion chamber.
The last page. Heat transfer from the piston to the cylinder walls to help.
The piston to cool down.

Compression ring.
This compression ring to prevent leakage of the mixture of air and play the infection. I and the gas.
From the combustion stroke during compression. And explosion into the room, not to the crankshaft.
This compression of the ring depends on the type of engine. In general, piston
One child will have two compression rings called "Ring on the compaction" and "compression ring.
The second "compression ring is a tapered style. So, the bottom of it.
Contact with the wall cylinder. Such design for the purpose of the attached contact.
Close as well. Between ring and cylinder It is also served.
Wipe oil from the cylinder walls have a very efficient exercise video.
Important
Piston rings are numbered "1" or "2" on the number it "1."
Meaning that the ring on the number "2" is the second ring.
Therefore, operators need to face up to this number above.

Ring oil pan.
Oil ring sweep sweep The film of oil needed to lubricate the skin.
Between the piston And cylinder walls. Wipe the excess oil and leave for
Prevent the oil falls into the combustion chamber. Ring oil pan occasionally.
Called three-ring There are two types. Ring oil pan combination.
With a three-piece The three items that are used more

Combination.
This ring includes oil pan provides oil flow back through. The same size are
Around a lot, including oil hole was placed under sweeping ring groove Needham unit.
Excess oil will be swept out by sweeping the flux ring into the hole.
These and flow back into the inside of the piston.

Three-piece
Sweep the three-piece oil ring contains. Sheet pan sides to sweep
Remove excess oil. And the way in which the pressure plate to sweep close to the side.
Cylinder and the oil ring groove ring sweep of this three-piece. Act like
The same combination.

Gap mouth ring
Piston rings to expand when hot in the same manner as the piston is why this
Piston ring has a single cut mouth. And when combined within the cylinder.
The remaining space is called proper ring gap mouth. This phase space.
Will vary depending on the type of machine. But usually in the range of 0.2 to 0.5 mm
(0.008 to 0.020 inch) at room temperature.
Important
If the gap distance ring mouth too much. Compressive strength of will.
Fall term if the engine is too small to make the mouth ring.
The engine has. Because the tip of the ring will be adjacent.
From the expansion of the heat. Make up the ring deflection.
Damaged wall of the cylinder.
Credit
http://www.hondaloverclub.com/forums/showthread.php?t=16184.

Read More

Loose equipment purchase or repair good.

Engine, which powers the car's driving a car Thung parts will

To work every second. Shall be worn as inevitable, whether the bus. Any new or old, it will not escape.

Out expiration. The use of the engine. Problems to be seen is how the car will go back.

Engine complete with the most value for money and have two choices to decide carefully is.

Repair the old one. And change the engine (used), the two new options to have both advantages and

Disadvantages of different away.

To repair the old one (OVERHAUL).

Language villagers called "office machines" as an alternative to garage like it and I recommend that customers choose Thee this

Because the old repair. Must be dismantled parts. Analysis and decision to wear.

Select the new parts. The majority of car owners Garage assigned to buy a prepaid jars, it is open.

The Garage can provide. "Cost plus parts, spare parts or buy fake But the price of genuine parts bill.

Do not think Hunt will be at this point. Because the garage is almost always familiar with PDA and hosting usually let down.

Whatever in the bill. Some time has not changed. Parts list, but there are also a bill, and do not think

That would solve this problem by buying parts themselves. Garage service will have an even Vehicle owners and may not be experienced enough to do.

If the delay is not due to buy spare parts or buy the wrong version of the message plus costs. A reduction in the bill PDA sometimes

No small amount of money. This was because some of 50-100% positive about this is that ethics also cradle

Repairs will be cost plus profit from spare parts Also have positive charges of "Lathe" more

Tens of percent. Finally, the demolition of them, wages 2000-3000 baht (transit force.

A 1000-1500 U.S. only) Select how old repairs. Will have to pay for about 3-7 days with the use

Lib highly paid and hard to control. It is based on the weight of "teeth" of the U also have a chance to win.

And craftsmanship with pictures of the engine wear. Will determine the better alternative is the limit.

The "wear and tea Lift cylinder (bearing)."

If the cylinders are worn and can not use the same sets of machining the piston coring to change the larger piston.

Refers to the cost ... Lathe, pistons and piston rings. Cylinder boring, etc. This will not be later.

The "hardening" of the original cylinder surface is peeled away with hardening. From the manufacturer.

Cylinder surface is not hardened. The rate of wear than standard Engine lifetime.

Short and not worth the money to be spent selecting a repair method. Repair the old engine. Will be worth it when

Europe is the engine of the car. The amount of the old engine, which brought in sales as well. And less expensive, but if

A Japanese car. Parts of the old engine on the market and a large selection of fully

Another is that. Choosing old office will be worth it when No need to change the pistons, bearings (tea Lift) and

Valves, as well as in terms of cost. Because if the cost of office equipment over 50% of the price old

In Chiang Kong.

What is to be aware of. Garage services most. Tend to estimate the initial repair. To encourage.

Choose how to repair the old engine. But when the act already. Costs will escalate and with no control.

Claims that "Do one good to do it," the time it would return the same behind. Because the machine was tear

How come, then it must be done.
Change engine

Most of the engines used Japanese cars. Have been widely available for purchase at attractive prices by

This is a great source Siangkong Bangna was followed by Chiang Kong. Pathumwan area behind the National Stadium.

And at the intersection of Lak in a run. "Lak Chiang Kong," There is also a Siangkong Rangsit and small shops spread

In the quarters around the city.

Engines that are imported. Is the engine through the use of then total Was removed from the vehicle.

Be left in the cemetery car in Japan Japanese people often use the same car only 3-5 years because the Japanese cars are cheap, but value.

Who bear the repair cost if the time limit for this The cost of maintenance. Inspection of the register.

Insurance, etc. and the option of purchasing a new car is worth way more than

Use in 3-5 years does not mean that it mercilessly through the use of a hundred other bear.

Miles a Thai Because a great mass transit system. Many Japanese people. Car has just Saturday -.

Sunday only

In addition to the abandoned car of the above reasons. I have a car that was left because of an accident. "Not worth repairing."

Insurance companies will claim a new car customers. With the old car to leave the car to the cemetery.

Do not think the car is left will be people in Thailand because of a wrinkle, not worth repairing "the Japanese are.

People of the eggs did not change the knots. Since labor is very expensive. Will be drawn sex rap that color is not worth it surely is sometimes just

End collisions and falling pole bent car door was left then.

If an accident does not occur until the engine is damaged. Remove the engine will be transported for resale in the city.

Thailand as well as the former car owners do not want to leave because read N Tong register.

Some time after the car accident was caused through the use of only wood. N or a few months but before the end stage "Rnanoin" with

Repeat if anyone lucky enough to buy this type of purchase it was Crazy. Stream in the old price.

The engine was sent to sell the mix between "car left" and "car accident" that no one take.

Recognize each other, even our own people.

Engines, but most are 50-70% lower than the state does not exactly calculable from the use by

Average of 30-40 miles per day in the capital (round trip - Ladprao - Thonburi side) will be used approximately one year.

14,000 km 56,000 km 4 years, it remains that we use more than 50%.

Some may be used less. It was abandoned because of the crash. Moreover, the competition for vendors.

Auto Parts is more serious. Need to be selected as the engine in good condition for resale.

The cost of buying a new engine (used) in the technical buying. To get the engine.

Remains valid for most
The advantages of choosing to change the engine.

Reliability of composite parts - technicians in the manufacturer would better craftsmanship than to the continental U.

If "office equipment" must win in craftsmanship include Part D last but not good, skilled crash.

Control costs - the main cost is just the machine, the spark plugs, fabric clutches, oil on Garage.

Plus a service can not spare much as the tools to fit the outage lower labor office equipment 3000-5000.

Replaced the U.S. as a 2000 -3000 baht.

Cost is lower than the Fit engine - the office computer to complete the machine near the 100% required.

Use genuine parts are expensive, excessive All parts prices. Expensive than the price one another and even use

Parts of good and how The complete engine out, it will only "near" 100% or about 80 -.

90% of itself, because many parts are worn then.

Parts discount stores - should keep the old engine back home (If you have a store) because parts may be different.

Available in the future. If storage is not enough. Spare parts, pull out different stores, such as the Charger, the starter,.

Carburetor, Hanhnri cable, plugs, fuel pump delivery, Fly Wheel, Thawee clutch, fabric clutches, water pumps.

These devices, etc. as our profit. The future, if these parts will have free use of the spare parts not, there is.

Buy

Save time - change device takes only 1-2 days without trouble free fast.

Travel expenses for several days. Unlike fitness machines that take 3-7 days.

Credit: sawangsangtam.
Credit. http://www.hondaloverclub.com/forums/showthread.php?t=16961.

Read More

Buying second hand car.

You want to buy a used car or new car, it depends. Should be aware of the real needs of themselves before the car will be used for object What factors continue to wish we were talking about it. Consideration in buying used cars. Should see the car we drive a car What brand. And service centers, or what after-sales service. Parts are cheap or expensive and not readily available. Because the car may need to be repaired after the purchase very little. If that is the European Car of the camp may have problems finding spare parts are difficult to price.

Or parts may have to wait long. These can be found popularity in the general if it is more commonly used spare parts will be readily available and cheap. See the production car that year old car to me. Or longer are available or not. To see if the sales continue. The price is not bad or not. No more miles each year vehicle that makes sense or not. We are going to discuss in detail the following topics offline.

1. Check the condition of the exterior of the car is. To view the external tank and see the color of the car. To view the color of the car should look any brighter. Central but not sunny Light enough to start.

1.1 positions to stand in front of the vehicle. Then sit back, look at the hood and left front. See the border and right in front of the car to stretch to the end of a line that the boundaries or borders are distorted or not be observed that the collapse of the border many boundaries. The discontinuity is assumed that this car has been painted.
1.2 take a look around the car and see the border of the door is not aligned with Roy Roy curved convex or concave or not.
1.3 more space between each panel doors that were not appropriate.
1.4 See that the nude body that color or not. The flip of a finger or tap to listen around the car by doing the sound is a solid chance that the car has been painted before. Sound must be considered valid any chest pop sound.
1.5 to see that as being a Discourse smooth skin color in common with cars or not. Because if the skin colors are embossed or concave boundaries. Or appearance of different colors.
1.6 parts around the car to look at to tell if the old owner of a car is how

2. To view the engine room opened the hood up and start from

2.1, see the beams, front radiator. Both the top and bottom. True nuts are seized. Normally shaped or not.
2.2 the condition of the engine room and the color harmony or not. If you spray a new color as well, but might be out for overhaul. To repair the engine or body repair.
2.3 See seam joints are normal. Same as 2 above.
2.4 See front left arch, right. NAME PLATE noticed a sticker that is not a normal condition or not.
See 2.5 channel flow both left and right. Nga has an indent or bend or do not. Because these Indicate an accident or just a new color should only make good

3. View engine

3.1 stains or signs of leakage of oil.
3.2 Check brake fluid level, clutch, oil, power steering. Color must be regular and clean.
3.3 level cooling solution. Must be in the level set
3.4 Automatic transmission fluid level. Color and smell of oil.
3.5 Oil level must be in the level set Color and odor must be in good condition.
3.6 Condition of the various belts. Must not be broken. Proper tension.
3.7 Check radiator, radiator cap. Must be no leakage and the water level is appropriate.
3.8 Condition of the wiring in the engine room. Must be stored.
3.9 Batteries must not be swollen. Terminal battery in good condition. And see the life of the battery, the state of water.
3.10 start listening to the sound of that engine failure or not. And it will start easily.
3.11 When the engine sound and then notice that unusual or not. Engine smooth walk or not.
3.12 Check the leakage of compressive strength. I see the oil. Measured by pulling the lever to see if there is oil in the smoke or smell burning. If yes, I have not considered. And there can be no pressure Push out the oil measuring stick side with
3:13 Walk to the end of the car noticed smoke from the exhaust. Must be white and black If abnormalities show that the engine malfunction. May have had a new engine.

4. To view the cabin.

4.1 Muk dashboard warning light look different. While turning the key switch. Then start the machine may take warning light goes out.
4.2 audio system works normally or not.
4.3 air-conditioning system. The temperature of the air adjustment Mode, Fan, Temperature works well or not.
4.4 light inside the car. Check turn signal, high beam, or that do not currently Muk page open.
4.5 glass all the windows closed or not.
4.6 seat in the work environment is usually possible to make adjustments or not.

* Overall condition of the cabin. Must be related to the age of the car. No ultra-low kilo each other or not.

5. More luggage room, car looks like the end of the room, engine

5.1 seam various , Weld, solder joint. Must not be distorted by the nearby
5.2 traces of paint. That color looks newer than the other or not.
5.3 Gutter hood. Must not lose shape
5.4 If it should turn saloon car rear view that carpet tools, spare tire, or is empty. And make sure the water is trapped or not. If the leak is probably caused by a seam of the conduit of the lid.

6. Check the bottom. Drive with that.

6.1 Press the car in front and behind. To look for the Shock Absorber is not hard and fast too bad. And see if there are lots of oil at the Shock Absorber or not. If a show that would be damaged.
See 6.2 and 4 lines of rubber tires is that the conditions of wear uniform or not. If not, consistently show that the zero-wheel suspension and should have noticed a problem with split rubber. Or a tear or not. Tire brands and models all at the same or not. Because each tire brand, each model is designed to use. And trucks will be different depending on the manufacturer of that brand tires. If the wrong type of rubber used to cause harm.

6.3 free period will be a little steering wheel. If it is possible that too much. Garage to be a problem.
6.4 If you can examine a car underwater. To see if there is corrosion of the tank around the filling. SAS does not match the species to decay by or welding distortion caused by the fracture of the SAS Seas.

7. Tested by driving If possible, select the drive by road may look like.

7.1 Test System supports that work well or not, Shock Absorber, springs, leaf springs, while the test runs that the noise from the bottom or not.
7.2 We will accelerate the connection of vehicles. Abnormal noise occurs or not.
7.3 sound when car runs into the cabin much.
7.4 when running at high speed road car should be good enough. And there can be no symptoms or frame shook back and forth.
7.5 was turning left and right view that Suspension noise or not.
7.6 The work of the ABS braking system is working properly or not. The work of the ABS brakes when a sudden braking will be moved up and down the brake pedal from time to time. While not withdraw its foot off the brake pedal. If the display is normal.
7.7 Sighting car while running. That pull back and forth a loud one or not. And steering straight fit or not.
7.8 Editing the air compressor while driving noise is normal or not. If you are too noisy due to the clutch bearing, air compressor, front damage.
7.9 After the test drive and then start to leave the moment. Unusual to see it again.

8. The books, car registration documents.

We know the history of the automobile by examining the basic view of car registration book. Will know that this car through the use of the already small number. Changing the color of the car and the engine or not. Should be buying a car that comes through the use of one hand. Or the owner alone. Will allow us to ask the car history. Documents that should care most about. Book is not listed should be changed without signatures of registered staff transportation director if the book should not have any suspicious trading to the car.

But the final price would have to look at the car that suits me. Because the car was purchased to see the reality that the state car of this size. Price is likely to be located around this Because if the car will take a new car rivals. Will provide cheaper, it would be difficult to find or not find it. Therefore, should keep in mind, because that's not right and good in the world. Should be chosen to suit Price Auto. And purpose of use offline.

Credit http://www.phithan-toyota.com.

Read More

About brake ABS

About brake ABS (1).

Car wheel anti-lock brakes ABS with questions from people interested in cars asked.
"Today, ABS braking systems become a key component of the car away already?".

For maximum safety of drivers and passengers. Automotive industry has discovered and developed security technology variety. Whether it is the brake ABS, airbag, extra beams GNP. In this time ABS brake system will be discussed technology that will help stop the car confidently state tight

Brake ABS stands for Anti-Lock Brake System, or wheel anti-lock braking system. Called this because Can prevent. Lock the wheels when the brakes. Then the wheels are locked or not. Happened and how to affect driving.

Simply explain that the car in motion. Force is transmitted to the car or anything in the car moves forward. This force we call you that "inertia" the amount of inertia is more or less depending on weight and speed of the car at that time. If during the drive to have good cause to stop suddenly. The only way to do it is. Find a resistance force to the amount that is equal to the inertia that To stop the car. Resistance is the most secure. Force from the brake Brake Design Engineer. The use of friction Time we step on brake The pedal force is increasing by the beam break system of the leg pad brake, vacuum pot, add a positive force, and a hydraulic system enough to force the wheel will be higher than the inertia But the force will not have any effect even if the brake to the brake plate and the rubber on the road right here no stiffness associated with the lock of the wheels.

Friction between the brake plate to brake, no problem. Because the region is designed to be stiff as they need. (If the brake is that the price was no problem and research it is not certainly the coefficient of friction Brake will not equal that of the original design engineers took over) the problem is. Rubber friction with the road surface. Because if the friction. Less than Friction between the brake plates and brake with less inertia, such as on slippery roads, gravel roads, street flooding, or as in countries with very cold in the ice sheet. Wheel lock will be dead. Then slip in the direction of the inertia that occurs. Now does not that will turn the steering wheel to the whichever. Vehicles will continue to slide The direction of the inertia is offline Nenแhea sure enough the dangers of the wheels locking while braking death.
Next time it comes out that each of the function. And precautions in the use of brakes ABS.
ABS anti-lock brake system wheel come from the idea of solving the problem of slipping while braking. Due to the friction of the brake system is greater than the friction of the rubber to the ground vehicle. We know that. While we do not want to brake the wheel lock will die of a vehicle and the wheels do not lock the dead because of the strength of the press brake. To prevent the wheels locking. Must disconnect the power from braking. Brake release but did not stop the car back and forth as conditions continue.

Engineer is to solve this problem by designing a system to capture braking function - release in a fast tempo, about 50 times per second if it was done so fast it makes you want to work with both ways. The wheels do not lock the ability to control the direction of the car. At the same time, it can make cars stop by. But to the brake system work it must have a device that is quite complex involved as to the detection of rotation of the wheel, with the processor and so on to note that the speed of rotation of the wheels on each side began. stationary or difference or not. How to order before the brakes work. Including a set of pumps and valves, capable of working with dozens of frequencies per second.

Behavior let this hold any own drivers, some wonder if the car's brakes to their unusual or not. Because when the brake pedal spasm frequency and resistance that brake pedal, which in this case, if the ABS system does not show anything wrong, but it works well. If a car with no ABS system and symptoms like that would be similar to the car inspection centers and Czech defeated parties. Brake it may bend or loose parts off what time.

Of these will probably make you get to know ABS brakes prevent wheel lock up a lot before you try to check the brakes of their car. The precautions that would leave that ABS brakes do not stop the instant the car more. Back to the braking distance longer, but even ABS braking allows the vehicle steering control while braking on the slippery road surfaces only.

ABS: safe to learn.

---------------------------.

Every car has brakes are basic, but the brakes suddenly serious. Or on a slippery path to a higher risk of symptoms ABS wheel lock has been added to. To reduce those risks.

Car manufacturers are developing the efficiency of the brake system based throughout To stop the growth of high-performance engine that never stops to develop. Add a perfect complement to HP such as disk brake cooling well. Visit brake meat. And the multiple other ways.

Whether the brake system in a superior foundation for any Another problem is still there. The risk of accidents is the brakes and wheel locks symptoms - to stop rotating. While the car. To try to move on, such as when a sudden braking or braking rapidly on the path of violence slippery When the wheel lock will result in uncontrollable steering direction. The normal car rounded or slanted - Turn Cygrong have.

Even those driving skilled Solutions are self-conscious by setting press brakes hard, but tolerable Then released to any reiterated frequently not pressed repeatedly frozen to prevent wheel lock. But the real hard drive. It may be a lack of concentration or thought behind repeat, but not frequently enough.

ABS-ANTILOCK BRAKING SYSTEM.
Is the only system that was developed to complement. When a non-ABS brake system and requires no foundation. 4-wheel disc brakes are disc front - drum rear or four-wheel drum, it also must exist.
ABS still acting brake fluid and relieve pressure alternately to prevent any wheel lock frequency. When braking in a strange situation above, beyond human control is accurate and more frequent. A catch - and release the brake switch many times per second. The driver is responsible. Press hard on the brake pedal only

Why should the anti-wheel lock.
Due to the steering wheel can be ready to brake suddenly. No brakes and blunt force to send the motion without a direction control. And prevent the car rounded slanted - spin
Try compare car ride to the ground very slippery ice. And a press brake quickly - force Wheel stops rolling - log. While the car to skid on. The force in motion.
Or centrifugal. The steering wheel is almost useless because it will swerve to the left. If the car is sliding to the right to send forces. It will not be able to navigate to the left. As you wish.
Braking in a situation like that. Had to slow down while still able to control direction. With the steering wheel. Not to let slip by independent In normal braking. Not sudden. Or path is not smooth. ABS did not have the opportunity to work brake pressure control. To the actual performance of the brake system is mainly based only

What circumstances. To ABS.
In the snow. Or coated with ice, the ground path. ABS has the opportunity to work more often. But in tropical countries generally. ABS has a reasonable chance to work as a brake on the road, but wet with water. Curves and sand dust. Including the road dry. But with a quick braking suddenly serious. By anyone not see the benefits of ABS. In braking, while each wheel touching the skin path is different, such as binding of moving to avoid pavement
Only two wheels with two wheels on the right road, but the other two friction wheels left the pavement on the gravel surface, if any braking force and rotate the car may have Cygrong.

Imagine if the brakes on each wheel contact surface slippery path difference is not clear example. Ja test drive in a foreign country. Field testing of a tiled surface very slippery strip inserted on one side of the concrete or asphalt that is normally stiff. Then the injection of dry throughout. From driving cars without ABS to two wheels in the left hemisphere ride on the road surface normal and the other two wheels ride on the right side of the wet tiles. When you press a brake force to turn the car in immediately because Cygrong two wheels on the wet tiles will stop rotating lock quickly. When that testing cars with ABS I can brake in a straight path while the car is. Top Recreational routes, such as sand, gravel dust, ABS can help when you need good braking or sudden force.

Compare the behavior of ABS And braking distance is easy to understand.
People wearing rubber floor flat on the concrete if fast then there are two ways to stop.
1. Virtually no ABS Stop immediately Soi feet scuffing soles will go away with concrete and then stop completely with
2. Act as the ABS gradually reduce the speed of take short steps Before stopping completely. Although not scuffing sole with concrete, but it will not stop the short term than the stops. Soi stop immediately and let your feet rasp If you stay on the ice and then ground using two methods of stopping the same.
1. Virtually no ABS Stop Soi foot immediately. Boots scuffing the floor will go to the ice surface over a long distance to stop completely. Also twisted round without slipping direction.
2. Making as the ABS gradually reduce the speed of one foot slowly Soi Before stopping completely. Scuffing soles will not go to the ice surface. No slipping and twisted flick. It will be a short intermission than a stop off Soi foot immediately.

About brake ABS (2).

ABS braking system perfectly known to Part 2.
ABS does not always allow safer.
Does not mean that Driving a car with ABS brakes and will not collide. Or a shorter braking distance without ABS brakes, because in the normal ABS control is not running the oil pressure brake Brake performance and range. To gum up the brake system based only

When to brake and ABS work. It has not always shorten the braking distance. Be associated with The condition of the path with Similar to people running on road friction and stop Soi foot immediately. The slip may be few and short-term profitability. Most of the brake oil pressure control, ABS braking rarely have the opportunity to work some times a month, ABS แผeongฤdhit I have not. If not, the brake is not normal. In the above situation.

Systems and components.
ABS is based on the principal from the work of three main units (but with more than 3 items in the car a car) is to use a brake fluid pressure control unit. (Hydraulic control unit than HYDRAULIC CONTROL UNIT) only when the brake in the above situation. The insert is installed between Rear brake pipe from the mother pump brake on Before sending it to all 4-wheel brake cylinder, rather than let the brake fluid pressure to send the full when a severe brake - suddenly It will switch both increasing and decreasing brake pressure switch with the same frequency control and other commands from Electronic Control Unit (ELECTRONIC CONTROL UNIT), which received the signal. Processed from the sensor (PULSE SENSOR) the wheel axis or center shaft that serves handle the rotation of the wheel.

ABS is working as part of a drive. But some work only occasionally is the sensor signals to the electronic control unit at all times. To process it. At the hydraulic control unit should have a loss of functionality - add to the momentum of each other frequently alternating brake pressure to release the brake down. To prevent wheel lock or wheel, if any.
A locking control unit

Hydraulic on the order of the electronic control unit. Order to reduce the work - add the oil pressure brake The electronic control system will be examined abnormalities of both systems over the years. The display lights on the dashboard. The light goes on in the post before twisting the key. Star sprite engine in the first period. And goes out after about 5 seconds, then off to drive through. If while driving, then the ABS light to light up. Shows that at the time of any part of the ABS defective But most basic to the braking system used in accordance with normal To use caution and drive the car to be repaired. The fault that has several levels. Not lose or have to change the entire domain. Sometimes, just some bad sensor or dirty. I have a problem.

Sensor channel.
In addition, based on ABS must have three main units is the unit of a hydraulic control. Electronic control units and sensors are also subtleties such as a valve to help distribute the oil pressure brake Or must be integrated pressure control brake how channel (CHANNAL) and a few sensors (PULSE SENSOR) in the car a car, most of which have at least 3 channel 3 sensor is a two front wheels independently and then customize. whether to include the same channel or dual rear wheels independently.

Channel is the brake circuit which means the meat has a pipe connecting oil brake Pipe flow is the same channel if it is considered as a pressure release will be released simultaneously. If the increase is added together, as if the same channel. A brake pressure control. Once in the left wheel - right Whether it is locking the wheels or one wheel. It will be fixed - Reduced pressure The two-wheel brake both wheels at once the other side is not vulnerable to the log. Braking distance may be. Longer than the brake fluid pressure control only of the wheels are locked.
Therefore, if the channel separation is better than each other freely.

ABS, most have 3 or 4-channel model, with separate front left - right as each.
2 channels independent of each other. Because the front wheel braking system to bear more of the weight transfer onto the front. When the brake Should be controlled brake pressure individually. Which wheels are locked. It should control the brake pressure only to that particular wheel so
Front wheel is a 2-channel basis. Then to the number of channels in the rear wheel pair.

When the brake Vehicle weight to be taken forward. Rear wheel brake system is the double burden. Less than two front wheels. Brake fluid pressure control can be two types of designs.
2 rear wheel is the same channel. Remains - reducing brake pressure at the same time a total of 1 car.
3 Channel View Channel in the double rear wheels. Separate or independent rear wheel pair included a car.
Channel 4.
Overall, ABS 4-channel would therefore have better performance 3-channel.

Sensor is a sensing device to check the rotation axis installed at the wheel. (Or mid shaft) and then send signals to the electronic control unit to the sensor to the car with a 3-4 majority of a separate 2 car sensors for the front wheel left - right It must bear the brakes more Then to choose the pair that the wheels should be after 1 or 2 sensors on 2 wheels if a sensor 2 for each pair of back wheels. It looks like the installation of the front wheel sensors are independent of each other, but if only.
1 to 2, the rear wheel sensor is often the case in the car's rear wheel drive or four-wheel axle to the middle Using sensor signals from the shaft center, not at each wheel that send signals to the control unit E shall not be independent of the sensor, independent of each wheel, because if it was just a sensor in the wheel pair after two wheels, it can be controlled is. included. Channel in the rear wheel with a double. Because the control unit electronics solvents, can not know for how much. What are rear wheel locks. And should control the brake pressure in the wheel where.

If you look only on the number of sensor channels, or already The number of channels. Or more sensors or until 4-4 in each wheel for the car a better car than the model.
4-3 or 3-3 channel - sensors in each vehicle. It will result in a signal. And control to independently and accurately. The use of the channel or missing sensor 4-4 to 4-wheel drive is often caused Ja control the production cost is important.

Therefore, ABS 4-channel 4 all-wheel independent sensors in the car is a car with outstanding performance over a 4-3 or 3-3 channel - censorship. In the event of equipment And other infrastructure as well. If the opportunity for the ABS full 4-channel 4 is better than censorship.

Source: http://www.tiida-club.net/smf/.

Read More